ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ 3

Διευθυντής: Βασίλειος Βασιλακάκης

Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό (ΔΕΠ):
Βασίλειος Βασιλακάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής
Χρήστος Βενέτης, Επίκουρος Καθηγητής

Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ):
Χρήστος Κεραμάρης

Επικουρικό Διδακτικό και Εργαστηριακό Έργο:

Ειδικό Τεχνικό Εργαστηριακό Προσωπικό (ΕΤΕΠ):
Ευθύμιος Σκριάπας
Γεώργιος Γιαννουχαηλίδης

Πρόγραμμα Σπουδών 3ου Εργαστηρίου
Στο «Εργαστήριο Ζωγραφικής 3» διδάσκεται η Εικαστική έκφραση, τα συνδυαστικά μέσα και η σχέση των τεχνών μεταξύ τους. Το σχέδιο και η σύνθεση είναι μια διαρκής αναζήτηση από τους σπουδαστές, με όποια μορφή επιλέγουν από το πρώτο εξάμηνο μέχρι το τελευταίο. Ένα βασικό στοιχείο της διδασκαλίας στο «Εργαστήριο Ζωγραφικής 3» είναι οι ανοιχτές συζητήσεις σε όλα τα έτη με θέματα που επιλέγουν οι καθηγητές σε συνεργασία με τους φοιτητές και το αντίθετο. Η ελεύθερη επιλογή ασκήσεων από το πρώτο εξάμηνο έχει τα όρια που παρατίθενται ως εξής: βασικό σχέδιο, σύνθεση, χρώμα, ρυθμός, κλίμακα, πλήρη και κενά, οικονομία μέσων, μνήμη, ταύτιση, αποστασιοποίηση, εικαστική γραφή και αυτόματη γραφή, τα στοιχεία που υπάρχουν σε όλες τις μορφές της εικαστικής έκφρασης. Η διδασκαλία των συνδυαστικών μέσων γίνεται σε όλα τα έτη και αφορά τη ζωγραφική, την κίνηση, τα ψηφιακά μέσα, τη φωτογραφία και τις εγκαταστάσεις.

Α΄-Β΄- Γ΄- Δ΄ εξάμηνο
Ασκήσεις σχεδίου από φυσικό πρότυπο (γυμνό μοντέλο) με διάφορα υλικά (κάρβουνο, μελάνι, ακρυλικά, μολύβι κ.τ.λ.) ασκήσεις χρώματος από φυσικό πρότυπο, διευρυμένη έννοια του σχεδίου, ασκήσεις χρώματος από φυσικό πρότυπο, ειδικές ασκήσεις των τριών βασικών χρωμάτων και του γκρίζου, ασκήσεις με σινική μελάνη, ακουαρέλα γραφίτες. Το σχέδιο και η σύνθεση είναι μια διαρκής αναζήτηση από τους σπουδαστές. Εννοιολογική προσέγγιση μέσω φωτογραφίας από αστικό κοινωνικό περιβάλλον (Θεσσαλονίκη) και ασκήσεις γνωριμίας υλικών, προσέγγιση θεμάτων από την ιστορία της τέχνης.

Ε΄-ΣΤ΄ εξάμηνο
Αυτό το έτος είναι κρίσιμο για τη συνέχιση των σπουδών. Εδώ αρχίζουν να εμβαθύνουν οι σπουδαστές κατασταλάζοντας σε κάποιους τρόπους έχοντας επιλέξει από τα άπειρα μέσα, αυτά που τους ταιριάζουν. Είναι ταυτόχρονα και το σημείο που μπορεί να ονειρευτεί κανείς ακόμα και το αντίθετο από αυτό που κάνει, μπορεί να αλλάξει τελείως υλικά, θέματα, συνδυασμούς τεχνών, μπορεί να αφοσιωθεί, να ταυτιστεί, να ανατρέψει, να πειραματιστεί σχεδόν απόλυτα, να αποφασίσει να μπει στον στίβο της πραγματικότητας. Το «Εργαστήριο Ζωγραφικής 3» έχει τον τεχνολογικό εξοπλισμό να υποστηρίξει πολλές επιλογές, η διδασκαλία των συνδυαστικών μέσων υποστηρίζεται αυτόνομα αλλά και από το εργαστήριο της Χαρακτικής, τη φωτογραφία και ένα πρόγραμμα συνεργασίας με διδάσκοντες εργαστηριακά και θεωρητικά μαθήματα, διαλέξεις από εξωτερικούς επισκέπτες και διαλέξεις από σπουδαστές του εργαστηρίου που επιθυμούν να παρουσιάζουν δικά τους projects. Οι σπουδαστές είναι ελεύθεροι να δείχνουν τη δουλειά τους εάν το επιθυμούν σε διδάσκοντες άλλων εργαστηρίων, προσδοκώντας ποικιλία απόψεων.

Ζ΄-Η΄ εξάμηνο
Στην ουσία αυτό το έτος είναι η συνέχεια του τρίτου έτους αλλά και η προετοιμασία για το πτυχιακό έτος. Η εμπέδωση της όποιας επιλογής υποστηρίζεται με όλους τους τρόπους και η διδασκαλία είναι πιο εξειδικευμένη με έμφαση στο προσωπικό πρόγραμμα κάθε σπουδαστή.

Θ΄-Ι΄ εξάμηνο
Αυτό είναι το έτος του πτυχίου. Εδώ συγκεντρώνεται όλη η ενέργεια στο επιλεγμένο θέμα που καλούνται να εκτελέσουν, να παρουσιάσουν και να υποστηρίξουν οι υποψήφιοι. Η συνεργασία είναι και στα τρία αυτά επίπεδα. Δίνουμε μεγάλη σημασία στο έργο που θα παρουσιαστεί αλλά και στην εκτέλεση-παρουσίαση. Η υποστήριξη είναι άλλη μία ελεύθερη επιλογή των σπουδαστών, μπορεί να είναι συνοδευτική του πτυχίου ή να έχει τη μορφή διάλεξης. Το πτυχίο δεν είναι η ταυτότητα του καλλιτέχνη, είναι η ολοκληρωμένη παρουσίαση ενός project με την πειθαρχία που χρειάζεται.

^